>Prawidłowo zaparkowany samochód prostopadle na egzaminie na prawo jazdy

>Kiedy samochód zaparkowany jest prawidłowo na egzaminie państwowym prostopadle przodem?

Czy taki samochód zaparkowany jest nieprawidłowo? Raczej jest zaparkowany nieprawidłowo, chociaż nie jest to takie oczywiste. Zaraz wyjaśnimy sobie dlaczego? Kiedy, w takim razie auto zaparkowane jest prawidłowo? 




Wtedy, kiedy: auto ma być prostopadle do krawężnika, nie stać pod kątem w żaden sposób, tylko, w miarę równolegle do samochodów obok, o ile one oczywiście stoją prosto. Auto nie może stwarzać zagrożenia, to jest najważniejsze. Nawet, jeżeli jest lekko krzywo, to nic jeszcze nie szkodzi. Zazwyczaj egzaminator i tak przymknie na to oko. Najważniejsze, żeby auto nie wystawało na ulicę bardziej, niż samochody, które są obok. Auto nie musi stać pięć centymetrów, czy dziesięć centymetrów od krawężnika czy wręcz go dotykać.

Po prostu ma nie stwarzać zagrożenia, czyli nie wystawać. Bardzo ważnym jest punktem, aby można było wysiąść z samochodu z każdej ze stron. Czyli drzwi powinny się otwierać, no i właśnie, niektórzy mówią, na raz, czy na dwa, czy na ten trzeci stopień otwarcia drzwi. Tak naprawdę ocenia to tylko i wyłącznie egzaminator. Jeżeli egzaminator stwierdzi, że nie może wysiąść, to jest nieprawidłowo. Jeżeli może wysiąść, to jest prawidłowo. I tutaj wracając do tej sytuacji – auto jest lekko krzywo, ale to nie szkodzi, jeszcze ujdzie, raczej nikt do tego by się nie przyczepił. Auto nie stwarza zagrożenia, nie wystaje nigdzie. No i, czy jest możliwość wyjścia? Tutaj oczywiście, a tutaj? No to wyłącznie zależy od widzi mi się egzaminatora. Tak, że nawet takie parkowanie mogłoby być zaliczone.

Ostatni, najważniejszy punkt: zostaw samochód zawsze na kołach ustawionych do jazdy na wprost. Dlaczego? Dlatego, że po zaparkowaniu zaraz będziesz wyjeżdżać. W momencie, kiedy ustawisz te koła, zostawisz je skręcone w jedną lub w drugą stronę, to oczywiście nałoży się na to ten cały stres egzaminacyjny – wyjeżdżając, możesz gwałtownie ruszyć do tyłu i uderzyć przy skręconych kołach w jeden lub drugi samochód. To by było spowodowanie zagrożenia, egzaminator na pewno zareaguje, bo jest wyczulony na taką sytuację, to się często zdarza, no i natychmiast jest przerywany egzamin, ponieważ to już jest spowodowanie zagrożenia, no, zrobienia tej stłuczki. Czyli przede wszystkim – zostaw na końcu auto na prostych kołach.

Dodaj komentarz